Wybierz nauczanie matematyki i informatyki – kształtuj przyszłość!

Czy wiesz, że w ofercie kształcenia naszego wydziału mamy dla Ciebie aż 7 różnych kierunków studiów I stopnia? Sprawdź je poniżej! Dziś chcielibyśmy też nieco szerzej omówić jeden z nich - nauczanie matematyki i informatyki.

Nauczanie matematyki i informatyki to kierunek studiów dla tych osób, które widzą siebie w przyszłości jako pedagogów, ludzi kształtujących przyszłe pokolenia. Jeśli więc uwielbiasz matematykę, a informatyka nie ma dla Ciebie tajemnic , to jest to kierunek idealny!  

Kończąc studia pierwszego stopnia będziesz mógł podjąć pracę w szkole podstawowej na stanowisku nauczyciela matematyki i informatyki. Swoją wiedzę możesz wykorzystać też w tematycznych parkach naukowych czy prywatnych placówkach edukacyjnych. Możesz też poszerzać swoją wiedzę i kontynuować naukę na studiach II stopnia.  

Pamiętaj, że dobrego nauczyciela wyróżniają następujące cechy :  

  • Pasja do nauczania, która jest swoistą motywacją do nieustannego doskonalenia się i szlifowania swoich umiejętności.  
  • Kreatywność, dzięki której można wykorzystać kreatywne podejście do nauczania, angażujące uczniów.  
  • Otwartość na zmiany, akceptacja nowych pomysłów oraz możliwość adaptacji do zmieniających się potrzeb uczniów.  
  • Umiejętność motywowania – nauczyciel może stać się mentorem dla przyszłych pokoleń!  
  • Innowacyjne podejście do technologii, czyli dostosowywanie i wykorzystywanie nowoczesnych narzędzi oraz technologii, aby uatrakcyjnić przekazywaną wiedzę.  
  • Elastyczność przejawiająca się na przykład poprzez umiejętność dostosowania się do różnorodności uczniów i ich potrzeb, stylów uczenia się.  
  • Umiejętność stworzenia inspirującej atmosfery, która pełna jest pozytywnej energii oraz entuzjazmu.  
  • Otwartość na różnorodność kulturową – dobry nauczyciel, ale przede wszystkim dobry człowiek ma w sobie szacunek do różnic kulturowych i etnicznych uczniów oraz dba o właściwą, pozytywną integrację.  
  • Umiejętność adaptacji względem indywidualnych potrzeb uczniów, czyli umiejętność efektywnego indywidualizowania procesu i metod nauczania, w celu sprostania różnym poziomom wiedzy i zainteresowań uczniów.  
  • Umiejętność rozwiązywania problemów poprzez skuteczne identyfikowanie problemów w nauce oraz stosowanie innowacyjnych strategii ich rozwiązywania.  

    Aktualności

    Autor
    Marta Kostrzewa
    Data dodania
    22 kwietnia 2024